reklama

Zima na Zlatej Bani pri Prešove

Po práci som sa vo štvrtok 7.2.2013 na chvíľu vybrala na bežky. Bolo už dosť neskoro, o chvíľu bude tma. No kĺzanie na lyžiach v hlbokom snehu mi vynahradilo kĺzanie po prešovských neodhrnutých cestách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kalamita zúrila celý deň, no privolané vojsko i odhrňovače snehu sa mi dnes vyhli. Doma sme nemali kam zaparkovať auto, nemohli sme sa k domu dostať. Odrhnutý sneh mal pri cestách aj pri vstupe k nám domov asi meter a pol. Sneh zavalil Zlatú Baňu, no na počudovanie boli cesty zo Zlatej Bane do Prešova zjazdnejšie ako v samotnom Prešove a z Prešova do Popradu. Manžel sa o štvrtej ráno vybral na služobnú cestu do Žiliny... a o ôsmej ráno už bol naspäť v Prešove. Dostal sa po Branisko. No v lese nad Zlatou Baňou stromy o tom nič nevedeli. Zmorené sa klonili pod ťažkým snehom až k chodníkom. Prechádzala som okolo konárov oťažkaných neželanou váhou. Odlomené konáre pripomínali odťaté ruky človeka. Zbíjala som sneh z tých ohnutých stromích končatín a zabárala sa do páperia zo snehu. Krajina je prikrytá preveľkou ťažkou duchnou a tá nepriedušná perina bránila srnkám dostať sa k potoku. Zastavila som sa pri sene, ktoré za potok odniesol manžel. Srnkám, no tie sa utrápené skrývajú niekde hlboko v lese. Nedotlki sa ho. Sýkorky a iné vtáčiky však k svojim kŕmidlám na záhrade prilietavajú, vedia, že im otec každý deň nasype slnečnicové semiačka. A potom sa zdiaľky započúva do vtáčieho koncertu. Krásna je tohtoročná zima na Zlatej Bani.

Ľuba Kráľová

Ľuba Kráľová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

28 rokov som pôsobila na viacerých vysokých školách východného Slovenska. Napísala som vysokoškolskú učebnicu, vyše šesťdesiat vedeckých i odborných článkov, editovala som niekoľko kolektívnych monografií z verejnej politiky a sociológie rodiny.Blogy píšem vtedy, keď sa mi žiada pomenovať to, čo vo verejnom živote na Slovensku škrípe a hnevá ma to. Alebo vtedy, keď vo mne vytryskne potreba pohladiť javy okolo seba. Pretože žijeme v prekrásnej krajine, ktorú milujem. Zdá sa mi však, že správcovia tejto krajiny milujú len seba, nie krajinu, ktorú reprezentujú ako jej navjyšší verejní činitelia. Od septembra roku 2010 do októbra 2012 som bola predsedníčkou regionálnej strany Náš kraj. 27. 10. 2012 na jej mimoriadnom sneme som tento post neobhájila. Od 11. januára 2013 som štatutárkou občianskeho združenia Kolysočka - Kolíska, ktorého hlavnou činnosťou je zakladanie večerných škôl spisovného rusínskeho jazyka pre deti a dospelých, ako aj charitatívna a kultúrna činnosť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu